Mgr. Markéta Dianová, Ph.D., MBA
Markéta Dianová, vystudovaná lingvistka, se profesně zaměřuje na problematiku managementu a marketingu kulturního turismu.
Po studiích na Univerzitě Hradec Králové absolvovala Escuela Superior de Marketing y Administración v oboru management, marketing a podniková ekonomika. Po několika letech v soukromé sféře, kde pracovala jako manažerka francouzské incomingové agentury, se stala ředitelkou odboru zahraničních zastoupení státní agentury CzechTourism. Po odchodu působila několik volebních období na Ministerstvu pro místní rozvoj jako odborná poradkyně ministrů pro otázky cestovního ruchu. Později v Evropském parlamentu působila jako odborná poradkyně při Výborech pro kulturu a vzdělávání, dopravy a cestovního ruchu.
V současné době se v rámci doktorského studia na FPH VŠE pod vedením prof. Dostála zaměřuje na otázky národního brandingu a kulturní diplomacie. Spolupracuje s Magistrátem hl.m. Prahy, v rámci expertní komise pro aktualizaci Strategického plánu hl. m. Prahy (Cestovní ruch a městský marketing). Přednáší a publikuje v českém a anglickém jazyce.
Markéta Dianová mluví anglicky, francouzsky a rusky. Je vdaná a má dva syny. Ve volném čase se se věnuje baletu a fotografii.